Hyperšportov je v dnešnej dobe už niekoľko. Väčšinu z nich na našich cestách uvidíme veľmi ojedinele či vôbec. Tentokrát však na trh prichádza niečo, čo v dnešnom automobilizme nemá obdoby a vietor z plachiet berie aj takému esu ako je rýchlostný rekordman Bugatti Chiron.
Využiť v našich podmienkach vozidlá s maximálkou vyššou ako 200 km/h nie je príliš reálne. Tuatara však nie je na určená na bežné vozenie. Výrobca SSC Nort America nadväzuje na predchádzajúce úspechy a Tuatara nie je ich prvým monštruózne silným autom. V minulosti, konkrétne pred 13 rokmi získali s vozidlom SSC Ultimate Aero titul najrýchlejší automobil na svete vďaka pokoreniu rýchlosti 412 km/h. Pred 13 rokmi to bolo naozaj pekné číslo, čo poviete?
Posledné rekordy
Bugatti Veyron, ktorý bol vo svojom čase rýchlostným rekordmanom, netreba azda žiadnemu automobilovému fanúšikovi predstavovať. Jeho ručička na tachometri sa vedela zastaviť až na čísle 447 km/h. K titulu najrýchlejšieho vozidla mu pomohlo to, že zosadil z trónu Koenigsegg s modelom Agera RS. Dodnes je to práve Bugatti, ktoré drží tento titul s modelom Chiron Super Sport 300+ vďaka maximálke 490,5 km/h.
SSC Tuatara – žiadny elektromotor
Pod kapotou tejto beštie nájdeme 5,9 litrový V8 motor s 2 turbami, ktorý pri tankovaní bežného benzínu dosahuje výkon 1 369 koní. Na pravú beštiu sa však zmení až po natankovaní špeciálneho závodného etanolu E85, vďaka ktorému dosahuje výkon až 1 774 koní. Je zaujímavé, že v dnešnej preelektrifikovanej dobe takýto hyperšport neatakuje vysoký výkon práve vďaka použitiu elektromobila, ale zameriava sa čisto na spaľovací motor. S výkonom však pozor, keďže sa sila prenáša čisto na zadnú nápravu vďaka 7-stupňovej robotickej prevodovky. Moderná doba si však predsa len žiada moderné riešenia a tak kvôli vytvoreniu ohromnej pevnosti karosérie a zároveň čo najväčšiemu zníženiu váhy výrobca použil karbónový monokok s kovovými ramenami na spevnenie. Vo vonkajšej karosérii zas nájdete veľké zastúpenie uhlíkových vlákien.
Vďaka uhlíkovým vláknam, ktoré nájdete aj v kolesách váži SSC Tuatara iba 1 247 kg a vysokú prioritu venovali aj aerodynamickému odporu. Koeficient odporu vzduchu teda dostali až na 0,29. Pre predstavu, Chiron má tento koeficient na úrovni “len” 0,38.
Ako sa k tomuto vozidlu dostať? Pre bežného človeka bude vlastniť toto vozidlo veľmi ťažký, priam nemožný oriešok. Výrobca sa rozhodol týchto vozidiel vyrobiť len 100 a cenovka sa bude šplhať až na 1,3 milióna dolárov (bez dane).
V EASY CHECK robíme STK pre všetky typy vozidiel
Za dobu našej prevádzky sme už stihli skontrolovať aj niektoré ojedinelé či legendárne vozidlá. Navštívili nás napr. slávny Mercedes-Benz SLR McLaren, Mercedes SLR či viacero modelov Ferrari, Bentley či Aston Martin. Taktiež sme na technickej kontrole skontrolovali aj niekoľko veteránov, ktoré na našich cestách môžete uvidieť naozaj ojedinele, zväčša len keď sa premiestňujú na nejaký zraz.
Kde nájdete EASY CHECK – STK Trnava?
Sídlime iba 2 km od Trnavy v smere na Dolnú Krupú. Konkrétna adresa je Farárske 27, Trnava. Vďaka našim otváracím hodinám sme vám k dispozícií naozaj po dlhú dobu a to dokonca i v sobotu. Na STK u nás si teda nemusíte brať dovolenku.
Otváracie hodiny:
Pondelok – Piatok: 07:00 – 19:00
Sobota: 07:00 – 13:00
Viac informácií o STK
V prípade akýchkoľvek otázok nás neváhajte kontaktovať na našom Facebooku, či telefonicky na čísle 033/ 20 20 211.